Insikt...

Jag börjar komma i frid och harmoni med mig själv igen, jag väljer att göra det för det är ju så jag vill ha det.
Då måste allt som varit släppas, det spelar ingen roll hur mycket jag sitter och funderar över det som har varit, varför och alla dessa "tänk om"... Det går inte att tänka eller älta något ogjort.
Det blev som det blev, gjort är gjort, då får man försöka plocka upp det som man står kvar med och göra det bästa man kan av det.

Iband ställs man inför val och beslut i livet som inte alls är enkla att ta, hur ska man veta att det blir rätt?
Tänk om... Tänk om jag gör så och borde ha gjort si.
Många gånger när man ställs inför ett sånt val är det mycket lättare att ta fast vid det som är problem eller som känns jobbigt än att se hur det skulle kunna gå att göra för att det skulle bli bättre.
Man kanske inte alls behöver ta ett beslut eller välja, man kanske bara behöver tänka om lite och hålla fast vid det som känns bra.

Kan tänka mig att en del undrar vad i hela friden jag yrar om, men jag vet och just nu är det det som är det viktiga. Jag vet vad som är viktigt för mig och hur jag vill ha det.

Jag har lärt mig att det är lätt att dra förhastade slutsatser för att det är lättare att kasta skit på andra än att uppriktigt se sina egna fel och brister. Jag gjorde ett fel som jag trodde var rätt.
Jag trodde att det var rätt av den anledningen att jag ville inte se att en stor del av det som var problemet faktiskt berodde på mig. Jag skämdes så oerhört och jag önskar innerligt att jag var klokare än så just då.

Jag lärde mig något av det och nu vet jag nästa gång kan man fundera en extra gång och framför allt se vad man kan ändra hos sig själv. Tyvärr kostade den här läxan en del, men med klokheten som kom till mig så ska jag göra mitt bästa i fortsättningen.

Sen om andra tycker att jag gör rätt eller fel, det skiter jag i. Det är jag som ska leva mitt liv och jag vill välja så långt det går att göra det på ett sätt som får mig att må bra och som gör mig lycklig.
Nu när jag vet vad det är så kommer jag även att kunna ge tillbaka de känslorna till dom som finns runt mig.

Om Jag är glad mår mina barn bra osv...

Det här får mig att tänka på en läxa vi hade att läsa en bok av Kaj Pollak och i den stod det bla "allt som sker det sker för att jag ska lära mig något av det"

Det är bara tråkigt att det ibland ska behöva uppstå tråkigheter för att man ska lära sig att bli en bättre människa.
Det viktiga är att man lärde sig och kanske gör bättre en annan gång.


Om jag minns det här och tänker på det så kan det bara bli bättre.


Var rädd om er <3

Kommentarer
Postat av: Fröken Prickig

Jag tror vi lever för att lära, att växa som människor och ibland måste man lära sig den hårda vägen när man inte lyssnar på sig själv - på sin själ.

2011-09-22 @ 22:49:28
URL: http://frokenprickig.se
Postat av: Anna Lundberg

Att lära sig den hårda vägen är inte roligt men man kan se tillbaka och känna att man är bäst ändå! Alla gör vi misstag, men det går alltid att lösa på ett eller annat sätt.

Ta hand om dig och din familj var aldrig rädd att be om hjälp... Jag finns:) Kram

2011-09-23 @ 11:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0