Envisa trötthet...

Jag är galet trött, det går inte att beskriva i ord och det är såååå frustrerande för det finns massor av saker som jag skulle vilja pyssla på med, men det finns ingen ork.

Det har varit underbart härligt väder idag och Lova hade ridning kl 11, perfekt! Det var ju toppen att solen sken så det skulle bli kul att få vara ute ett tag och göra något. Men när hon hade ridit runt ett par varv och vi föräldrar får ju leda hästen så var jag nästan död... Då  var det en halvtimme kver att gå runt runt i ridhagen och mina krafter var redan slut.
Mitt tålamod rök, min syn på mig själv som mamma sjönk i botten och jag blev så bitter över att jag inte hade ork att med GLÄDJE kunna göra det här tillsammans med Lova.

Det kanske låter "löjligt", men det var fruktansvärt och hela livet kändes orättvist och bitterheten växte och tröttheten sög all  resterande energi ur mig...

Just nu är det jävligt tungt, jobbigt och bittert.
Skulle någon säga till mig: Ryck upp dig! , så skulle jag förmodligen svara med en smäll om jag ens hade orkat lyfta armen.
Om jag mot förmodan hade kunnat göra något åt det här så hade jag gjort det.
Jag har inte valt att sitta i den här situationen, jag är glad att det ändå inte är värre och jag vet att tids nog går det över.

Jag tycker inte synd om mig själv, men jag tycker synd om mina barn som har en mamma som är totalt orkeslös och det går inte att förklara så att dom förstår.
Jag förstår det knappt själv, jag går bara runt här och lider i min envisa trötthet som håller mig i ett järngrepp.

Inget blir gjort, skolan ligger efter men det är sånt jag vet att jag kan jobba ikapp.
Men min tid med mina barn den får jag inte tillbaka.

Så om jag inte svarar i telefonen eller så... Det finns en anledning.
En anledning som jag har blivit "utvald" att bära och jag är så in i helvetes förbannad på det!!!

Mitt minne är ju inte heller det bästa, jag upptäckte i Torsdags att det var 2 veckor sedan jag hade stroken, jag trodde att det var en...

Jag gnäller, jag vet. Men just nu måste jag bara få göra det. För just nu är det precis så här det är.

Efter vi kommit hem från ridningen var jag så trött så jag trodde inte att jag skulle kunna hålla mig vaken, jag hade ett surt humör och min älskade mamma röck in och kom och hämtade Lova.
Hon ska få följa med på älgjakt i morgon så hon blev helt överlycklig! Vad hade jag gjort utam mamma?...

Själv la jag mig på sängen, stirrade i taket och ville bara försvinna.
Uselt, trist och jag har inte ork att ta hand om mina barn

Mikaela är ju så stor så hon är ju bara "glad" över att inte ha mig hängandes över henne, men nog finns samvetet pickandes när det gäller henne också.

Nu ska jag inte gnälla mer, nu ska jag gå och sova och önska att när jag vaknar i morgon så kommer det att kännas lite bättre.. Jag tänker tjura mig  igenom det här och när jag blir irriterad så kommer det att höras. Ha lite överseende kära vänner, det går över... ;)







Det var allt för i kväll, surt sa räven!

<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bara att vila, när du blir trött.Du behöver absolut inte ha samvetskval att inte orka med barnen.Dom klara själv mycket om dom måste,ge dej själv lite tid för vila, så ska du se att det blir bättre så småningom.Stressa inte upp dej utan låt saker vara som inte är prio ett,det hinns med sen..

Ha de bra..kram

2011-10-01 @ 21:51:28
Postat av: Anna Lundberg

Kram

2011-10-02 @ 17:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0