Vad säger man??

Dagen igår började som en helt vanlig dag.
Jag lämnade barnen på skolan i sista minuten, jag for och solade och sen kom en tjej som skulle tatuera sig.
Inga konstigheter, allt flöt, tills det knackade på dörren...

Som sagt, där sitter jag i godan ro och tattuerar en tjej och surrar på med henne och hennes kompis som var med som sällskap och plötsligt knackar det hårt och bestämt på dörren.
Jag reste mig upp, med gummihandskarna kvar på händerna och gick och öppnade.
Där stod två karlar, klädd i vanliga kläder, men dom såg skumma och misstänksamma ut.

-Ja? sa jag och tänkte snabbt att nu är det nån delgvningsman eller nå, fan vad pinsamt när jag har folk hemma.
Men det var värre än så.

-Vi är från polisen! sa den ena samtidigt som han plockade fram sin polislegitimation.





Ungefär så kännde jag mig och jag kan tänka mig att jag såg ut något liknande...
Polisen?? Hos mig? Varför då?

I samma veva kom en tredje persom fram från garaget. Jag tittade frågande på henne när hon kom fram till oss, hon var också klädd i vanliga kläder och han med polisbrickan sa att hon också var polis.

-Ja vi har omringat huset! säger han bestämt sen.
Va?? Mitt hus?? Jag tänker samtidigt att herre gud vilken tur att mina föräldrar inte var på besök. Men i köket satt ju mina gäster och jag stod där på bron, klädd i gummihandskar och fattade ingenting.

Han med polisbrickan sa att dom sökte efter en person, vi kallar personen xxx här, för jag vill inte hänga ut någon. Men jag har aldrig hört talas om xxx och undrade om dom verkligen var på rätt plats.
Samtidigt kom det fram ytterligare tre civilklädda poliser som hade befunnit sig på baksidan av mitt hus.

Men jösses, händer det här på riktigt frågar jag den polis som hade visat sin bricka först för mig.
Då plockar dom fram sina brickor en efter en och, ja, det hände verkligen.

-Vi har fått information om att xxx ska befinna sig här och att det är 10-12 personer skrivna på den här addressen så vi tänkte först att det skulle vara ett hyreshus, sa en av dom.

Det var shock nummer två. Mitt hus??

Dom frågade en massa konstiga frågor om vilka som bodde här, vilka som brukade vara här osv. Dom undrade om det var ok att dom gick in och kikade lite, vilket var helt ok för mig eftersom jag inte hade några konstigheter för mig. Dom kollade leg på mig och sen på mina besökare, kollade runt i mitt hus, i garderober och överallt för att försäkra sig om att xxx inte låg gömd någonstans.

När dom var klar med sitt försvann dom lika obemärkt som dom hade dykt upp och jag undrade lite var dom hade parkerat eftersom jag inte såg till någon bil. Och vad i allsinvärld skulle mina grannar tro??
Kvar stod jag med en massa frågor och en stark obehagskänsla över vad det var som hände egentligen.

Och vem fan är xxx???
Och vem är alla dessa människor som dom sa var skrivna på min address, i MITT hus???

Jag gick in och gjorde klar tattueringen och var tacksam över att mina barn var i skolan så dom inte hade blivit skrämda eller nå.
Mina gäster tog det oväntade besöket bra och sen skrattade vi åt saken.

Men att det skulle vara 10-12 personer skrivna på i mitt hus? Jag ringde skatteverket för att kolla upp det och det stämde inte alls. Det personer som skulle vara skrivna hos mig var det och ingen annan. Tack och lov!!

Ungarna kom hem, jag röjde undan och dagen flöt på som den brukar. Men jag var helt slut av händelsen och somnade redan klockan sju brevid Lova och har sovit som en liten gris hela natten.

Idag är det Torsdag, jag ska plocka och dona, åka till tippen som jag brukar göra påTorsdagar och hoppas på att inget oväntat inträffar idag. Det räcker med det som hände igår.

Hoppas ni andra får en fin dag utan oväntade obehagliga besök. :)

Tjingling!!










Kommentarer
Postat av: Livan

Men shit va obehagligt!

Jag hade nog blivit så nojjig så jag hade ringt till polisen och kollat om de hade varit hos mig den dagen. Bara för att försäkra mig om att det inte var några andra som förfalskat sin a legg.

2010-09-09 @ 18:29:51
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Åsa Persson

Hej! Men gud så obehagligt, vilka klumpiga poliser, om dom nu var poliser ???Från vilket polisdistrikt var dom och kommer du ihåg vad dom hette???Du skulle behöva ringa upp deras chef och fråga om man beter sig så och varifrån deras uppgifter kommer ????Man undrar nästan om det var ett skämt eller kan polisen bete sig hur som helst ??Hoppas du glömmer det och inte får mardrömmar. Ha de bra..kram

2010-09-09 @ 19:56:36
Postat av: Loella

Ja Elin kollade upp det hos krim, och det hade varit på riktigt... Min adress och allt ihop.

2010-09-09 @ 20:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0